Notícia
Esquerra acusa Comuns i PSC de fer propaganda des de l’Ajuntament: “No permetrem que els barcelonins els paguin la campanya”
Els republicans exigiran, amb un prec per escrit, majors operatius policials per acabar amb les festes il·legals als búnquers del Carmel, que estan arribant a concentrar desenes de persones cada dia - Al plenari, demanaran un major compromís del consistori contra l’abandonament escolar prematur i preguntaran per què el govern ha ignorat les peticions de la Xarxa de Bicibusos
“No permetrem que els barcelonins i barcelonines paguin amb els seus diners la campanya electoral dels comuns i el PSC”. És la sentència del portaveu d’Esquerra a l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Coronas, després d’acusar el govern de la ciutat d’estar fent “propaganda amb diners públics dels seus temes i les seves prioritaris, obeint únicament a interessos de partit”.
El republicà ha enumerat una sèrie d’exemples concrets celebrats únicament en aquest mes de març. Des de les Jornades Internacionals Superilla, amb nombrosos ponents internacionals i dues festes als carrer incloses amb tot d’actuacions i activitats, fins a la publicació de fins a 9 llibres temàtics que recullen l’acció de govern durant el període 2015-2023, passant per suplements pagats a diaris, el projecte fotogràfic Survey Barcelona, el llibre ‘Gestar-Habitar: Estratègies per a l’habitatge social a Barcelona", que mostra les iniciatives de l’Ajuntament per incrementar l’habitatge entre 2015 i 2023, i vàries festes d’inauguracions diverses.
La proposició que Esquerra sotmetrà a votació al plenari d’aquest divendres consta de dos punts. El primer, per constatar que molts dels projectes municipals presentats aquest trimestre, i costejats amb despesa pública, són accions de partit i no de ciutat. El segon, per demanar que en 15 dies el govern municipal presenti un informi detallat de les campanyes institucionals, el seu cost i l’objectiu de servei públic que persegueixen de tot allò que s’ha fet en aquest primer trimestre de 2023.
Prec contra l’abandonament escolar i pregunta sobre per què el govern ha ignorat les reivindicacions dels Bicibusos
Al ple, Esquerra també pretén impulsar un compromís de l’Ajuntament per fer front a l’abandonament escolar prematur, que tal com ha explicat la regidora Rosa Suriñach, en barris vulnerables s’enfila fins el 43% i al 50% als alumnes de Formació Professional. Suriñach ha recordat Junts i PSC es van negar a subscriure el Pacte per l’Educació de Barcelona que, precisament, proposava un reguitzell de mesures per combatrre l’abandonament escolar. “La sociovergència es va aliar i va aparèixer”, ha assegurat Suriñach, advertint de possibles pactes en aquest sentit després de les eleccions. Els republicans demanaran via prec que l’Ajuntament treballi coordinadament amb la resta d’institucions per posar un marxa un pla de xoc contra l’abandonament.
Finalment, Suriñach també ha desvetllat que el seu grup preguntarà l’alcaldessa Colau per què el seu govern no ha aplicat les reivindicacions de la Xarxa de Bicibusos de Barcelona, que al mes de juny va demanar més implicació de l’Ajuntament en els Bicibusos en aspectes de gestió, coordinació i suport, i especialment que s’incorporés la visió de la infància als criteris de mobilitat ciclista de la ciutat. “Aquestes comunitats ens diuen que no han vist cap millora en aquest sentit”, ha reblat Suriñach, que ha recordat que el primer bicibús es va posar en marxa fa tot just dos anys aquest mes de març.
Prec per escrit per acabar amb les festes il·legals al Turó de la Rovira
A banda de les iniciatives de plenari, el portaveu republicà també ha anunciat que el seu grup ha registrat una pregunta per escrit per tal que el govern municipal doni explicacions de per què s’estan permetent les multitudinàries festes il·legals als búnquers del Turó de la Rovira. “Son festes amb una organització professional, amb llums, altaveus i música”, ha dit Coronas, que ha assegurat que estan “impedint el descans dels veïns i veïnes que, a més, son els qui s’han de mobilitzar per impedir-les”. Per això, Esquerra preguntarà quin ha estat el dispositiu preventiu de la Guàrdia Urbana per evitar aquestes festes i què pensa fer per evitar majors concentracions amb l’arribada de l’estiu, el bon temps i la major presència de turistes.