Notícia
ERC proposa 6 mesures per incrementar l'espai per al vianant i continuar la xarxa pedalable aprofitant la reducció de trànsit
Entre les mesures destaca augmentar l’espai per a vianants en carrers de voreres estretes o la creació de carrils bici temporals en autopistes urbanes com Via Augusta o Avinguda Vallcarca
Els regidors d’ERC especialitzats en mobilitat, Max Zañartu i Maria Buhigas, han treballat una sèrie de propostes aquests dies per aprofitar la reducció de trànsit i la progressiva recuperació de l'activitat per testejar el model de mobilitat de la ciutat i replantejar la nostra relació amb l'espai públic en aquest moment d'excepcionalitat."Hi ha el risc que el cotxe es converteixi en el vehicle per excel·lència del distanciament social. Hem de recordar que la contaminació del vehicle privat ha generat moltes patologies pulmonars que agreugen l'afectació de la Covid-19", apunta el regidor de mobilitat Max Zañartu, és per això que el Grup Municipal d’ERC Barcelona ha demanat establir una sèrie d'actuacions temporals per incrementar l'espai públic disponible per al vianant i garantir el distanciament social, així com actuacions que permetin donar continuïtat a la xarxa pedalable de Barcelona i millorar l'accessibilitat en aquest mode de transport.
Entre les mesures proposades pels republicans es contempla augmentar l’espai per a vianants en carrers de voreres estretes com per exemple Mare de Déu de la Salut, crear carrils bici temporals en autopistes urbanes com Via Augusta o Avinguda Vallcarca, convertir 1 de cada 3 carrers de l'Eixample en prioritari per a vehicles alternatius, mantenint la prioritat de la resta de carrers al transport motoritzat i transport públic, augmentar també espai per bicis a punts negres com Lesseps o Plaça Espanya, convertir els carrers de voreres estretes en espais unitaris on el vianant sigui el protagonista i tingui preferència, contemplant les necessitats de les persones amb diversitat funcional i visual, així com baixar de la vorera totes les motos i reubicar- les de manera provisional ocupant un carril de la calçada.
"Barcelona és un referent en mobilitat activa a escala mundial i ha de continuar sent-ho", conclou el regidor Max Zañartu.